Sådan skaber du rammerne for et godt kundemøde

Det skal altid tage seriøst, når der kommer kunder på besøg i virksomheden. Om end det er nuværende kunder eller potentielle kunder. Det er her, hvor du viser, hvem du i er, hvor i bor, og hvilke forhold i arbejder under. Mange virksomheder tager dog ikke seriøst, når der kommer gæster, og det resulterer i rodede møder, hvor der ikke er styr på møder. I værste tilfælde fører det til tabt omsætning, fordi virksomhederne ikke ønsker at benytte en virksomhed, hvor der ikke er styr på tingene. Men hvordan gør man så lige? Du får her en række konkrete råd, du kan indføre direkte i din virksomhed.

Der skal være rent!

Inden der kommer gæster i virksomheden, er det vigtigt, at der er rent, der hvor kunderne skal være. Det kan hurtigt klares selv, og behøver ikke tage meget mere end 5 minutter. Er det et vigtigt møde, og skal der foregå en decideret fremvisning af Jeres virksomhed, hvor i skal rundt i firmaet, så kan det være en idé at hyre et professionelt firma til kontorrengøring. Mange virksomheder har i forvejen outsourcet rengøringen til et professionelt firma. Har du ikke det, så kan der være meget tid at spare. Pengene skal nok tjene sig selv hjem igen, i og med at I ikke skal bruge tid på at gøre rent.

Byd kunderne på noget lækkert til ganen

Til dine møder bør du altid sikre dig, at der som minimum er vand, te og kaffe. Vil du gerne tage den til næste niveau, så kan du vælge også at finde sodavand frem eller en eller anden form for kage. Er det et vigtigt møde, er det generelt også et godt signal at invitere på en frokost. Så viser i, at i tager mødet seriøst og gør noget ud af det. Skal det holdes om morgenen, er det også altid god skik at byde på rundstykker. Det imponerer typisk kunderne, hvis der er et stort udvalg i drikkevarer og mad. Det er billige point at hente i forhold til, hvis det er en stor ordre!

malene